Skellefteå Buss

Image

SKELLEFTEÅ BUSS

Tänk om!

Skellefteå buss tror att en hållbar framtid skapas genom omtanke. Till varandra, till sina resenärer och till samhället de verkar i. När vi var överens om att det var det varumärket skulle stå för startade vi direkt ett kulturförändringsarbete tillsammans med ledningen och de 230 medarbetarna. Parallellt sågs även det interna kommunikationsflödet över och det nya varumärket ”rullades ut” med bland annat helt ny design på bussar och hållplatser. Ökad omtanke har också inneburit fler resenärer. Under första halvåret efter lanseringen ökade antalet resande med 8 %.

Image
Fotograf: Patrick Degerman

En del i det interna förankringsprogrammet var ett SBL-spel där alla Skellefteå buss medarbetare fick ta ställning till olika vardagsscenarion och diskutera hur de bäst ska leva varumärket i praktiken.

Image
Fotograf: Patrick Degerman
Image
Image
Image
Image
Fler uppdrag

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *