I varumärkets tjänst sedan 1991.

Ända sedan starten 1991 har Krux arbetat med att förflytta varumärken. Eller som vår grundare uttryckte det: “Vi är en resebyrå som tar med kunderna på en tillväxtresa”. Med rötterna i varumärkestrogen kommunikation har bolaget alltid brunnit för att hjälpa kunderna att göra fler och bättre affärer och att skapa tillväxt. 2019 valde Krux att ta in Private Equitybolaget NPB Invest som delägare för att ytterligare addera tillväxtkompetens i ägargruppen. Idag är tillväxtpartnern Krux alltjämt i varumärkets tjänst men med ett ännu tydligare fokus på din tillväxt och affär.

Vad vi tror på

Vi tror att tillväxt kan skapas på flera plan. Därför brukar vi säga att vi utvecklar människor, tankar och affärer. Vi vet att tillväxtresor är både spännande och roliga och tror därför att vår roll är att bidra med engagemang, nyfikenhet och mod. Vi tror också på att varumärket kan användas för att skapa hållbara värden. 

Kvittot på att vi lyckats: att fler kan förverkliga sina drömmar. 

Vår bolagsstruktur

Krux huvudägare är NPB Invest AB vars bolagsportfölj omsätter mer än 500 MSEK med en lönsamhet på ca 40 MSEK. Övriga delägare är Erik Lundqvist och Mathias Gabrielsson. 

Varumärket som ledningsfilosofi

Varumärket är långt mer än din logotyp och de utmärkande dragen för dina varor eller tjänster. I detta whitepaper får du vår syn på hur du kan maximera kraften i ditt varumärke genom att förstå hela ekosystemet.

  • Varumärket som upplevelse
  • Vad driver på vikten av ett starkt varumärke?
  • Varumärkesharmonisering och lönsamhet
  • Ekosystemet som synsätt
  • Att hitta ditt centrum
  • Sex vägar till varumärkesharmonisering

    Vill du veta mer om hur du kan använda dig av varumärket som ledningsfilosofi? Ange din e-post så får du ett automatiskt mail med vår rapport skickad till dig.