Marknadspostitionen

 
Image
 

01

ERBJUDANDE /

 

Positionering är den viktigaste marknadsförings- och försäljningsstrategin. Den är skillnaden mellan att upplevas som unik och att vara en i mängden. För att skapa en stark position utgår vi från den varumärkesupplevelse vi ska bygga. Sedan skapar vi en modig, unik och relevant position för ditt varumärke och erbjudande. Vi utvecklar en strategi och en plan för hur kommunikation och interaktion kan skapa kännedom, öka intresset och stärka målgruppernas relation till varumärket. I vår problemlösningsprocess får du uppleva hur kreativa idéer tas fram i nära samarbete med dig och dina kunder. Hur starka emotionella upplevelser kan addera till dina styrkor och hur design och visualiseringar kan tydliggöra ditt erbjudande.

 
 
Image
Vi samlar in värdefulla insikter som kan skapa nya tankar.
 
Image
Vi identifierar symptomen, kategoriserar och värderar problemen. Slutligen formuleras det problem som har mest påverkan på affären.
 
Image
Vi analyserar hur problemet påverkar varumärkets ekosystem och hur vi bäst kan använda de olika delarna där för att stödja konceptet.
 
Image
Vi genererar nya idéer för att lösa problemet. Gärna tillsammans med er.
 
Image
Slutligen formuleras ett ekosystemsstärkande koncept utifrån de vassaste idéerna.
Image
Image
Image
Image
Image
 

Expertområden

Kommunikationsstrategi, marknadsplanering, marknadsservice, grafisk profil, målgruppsanalys, målgruppstestning, digital strategi, PR/contentstrategi, webbutveckling, 3D-visualisering/CGI, rörlig media, tryckt media, annonser i köpta kanaler, social mediestrategi, monterdesign, kundtidningar, nyhetsbrev och trend-/omvärldsbevakning.